Viktig vedrørende eFaktura
Bankene har innført ny eFaktura-løsning. Våre kunder må aktivere JTTA (Ja Takk Til Alle) i nettbanken for å motta eFaktura fra Nord-Salten Kraft AS.
Har du JTTA vil regningen fra Nord-Salten Kraft fortsatt komme som efaktura i nettbanken. Har du hatt efaktura fra oss tidligere, men ikke har akseptert JTTA i nettbanken din, vil du heretter motta regningen på papir i postkassen. Da påløper standard papirfakturagebyr.
En annen viktig endring er at man ikke lenger kan motta eFaktura på vegne av andre på samme måte som før. Det er nå den personen som strømavtalen er registrert på som får eFakturaen tilsendt. Dette er ikke noe vi i Nord-Salten Kraft styrer, det følger av bankenes nye efakturaløsning. Dersom du ønsker at en annen skal motta og behandle fakturaen din, må du benytte deg av eventuelle fullmakts-tjenester for dette i din nettbank, mobilbank eller Vipps.
Hovedformålet med ny efaktura løsning er at du skal slippe å inngå eFaktura-avtale med hver bedrift enkeltvis, i tillegg til at fakturakrav alltid vil sendes til juridisk riktig mottaker av regningen.